موضوع و مقاله بیس حسابداری(2022)

مقاله بیس حسابداری و حسابرسی 2021،مقالات ترجمه شده حسابداری 2022، مقاله ISI

موضوع و مقاله بیس حسابداری(2022)

مقاله بیس حسابداری و حسابرسی 2021،مقالات ترجمه شده حسابداری 2022، مقاله ISI

مقاله ترجمه شده افشای سرمایه فکری 2018


چکیده

آزمون های تجربی در مورد ارتباط بین حاکمیت شرکتی و سرمایه فکری در دست تحقیق می باشند، به خصوص از چهار چوب اقتصادهای در حال ظهور که در آن مکانیزم های حاکمیت شرکتی به دلیل برتری خانواده تمایل دارد عمدتا تشریفاتی باشد. هدف از این مطالعه بررسی شکاف موجود در ادبیات افشای سرمایه فکری (ICD) با انجام آزمون تجربی رابطه بین حاکمیت شرکتی و میزان ICD مربوط به شرکت بنگلادشی می باشد. ضمنا، یافته های کلیدی از این مطالعه نشان می دهد که یک رابطه غیر خطی بین مالکیت خانوادگی و میزان ICD وجود دارد. این تحقیق همچنین نشان داد که مالکیت خارجی، استقلال هیئت مدیره، و حضور کمیته حسابرسی به طور مثبت با میزان ICD مرتبط است. در مقابل، دوگانگی خانواده (به عنوان مثال، که در آن موقعیت های مدیر عامل و رئیس توسط دو نفر از همان خانواده اشغال می شود) بطور منفی با میزان ICD همراه می باشد.

کلمات کلیدی: افشای سرمایه فکری، حاکمیت شرکتی، تئوری نمایندگی، بنگلادش

—————————————-

عنوان اصلی مقاله:      Intellectual capital disclosures and corporate governance: An empirical examination

ترجمه فارسی عنوان:  افشای سرمایه فکری و حاکمیت شرکتی: آزمون تجربی

تعداد صفحات انگلیسی:  ۹ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۲۱ صفحه

دانلود  نسخه انگلیسی ژورنال و و فایل  ترجمه فارسی


مقاله ترجمه شده حسابداری 2018


چکیده

این مقاله برگرفته از یک طرح پیشنهادی برای تفکر درباره ی دستاوردهای حسابداری محیطی و اجتماعی و نیز شناسایی چالش هایی است که در برابر مواجهه این حوزه با توسعه پایدار وجود دارد. برای رسیدن به این هدف سه دیدگاه را در نظر گرفتیم که عبارتند از: بررسی ماهیت مسائل و شیوه ی پژوهش دانشگاهی که با توجه به توسعه پایدار برای اهداف تناسب دارد؛ توجه به این که تمرکززدایی از حسابداری و در نظر گرفتن چشم اندازهای کل گرایانه تر از پاسخگویی برای پژوهش های آینده پرثمرتر است؛ بررسی این که چطور مفهوم مشارکت را با کاربست در این زمینه مفهوم سازی می کنیم و منظورمان از کاربست و عمل ورز چیست. با توجه به تمام این موارد، این مقاله به دنبال ترغیب مشارکت برای حسابداران محیطی و اجتماعی، محققان حسابداری انتقادی است و نیز افرادی که به دنبال فهم پژوهش ها و اقدامات در زمینه ی توسعه پایدار می باشند.

واژگان کلیدی: پاسخگویی، توسعه پایدار

————————————
عنوان اصلی مقاله : Accounting and sustainable development: Reflections and
propositions

ترجمه فارسی عنوان : حسابداری و توسعه پایدار: بازتاب ها و پیشنهادات

تعداد صفحات انگلیسی: ۱۴ صفحه

تعداد صفحات ترجمه : ۲۲ صفحه

دانلود  نسخه انگلیسی ژورنال و و فایل  ترجمه فارسی


مقاله ترجمه شده حسابرسی 2018


چکیده

پیش از حکم افشای عمومی هزینه های حسابرسی، کسب اطلاعات دقیق توسط یک مشتری در مورد میزان هزینه های حسابرسی دیگر شرکت ها بعید به نظر می رسید. افشای عمومی هزینه ها، دستمزد های دسترسی مشتریان حسابرسی به اطلاعات هزینه حسابرسی در رزومه مشتری آن حسابرس را کاهش می دهد و بنابراین به احتمال زیاد قدرت چانه زنی نسبی مشتری بر حسابرس را هنگام مذاکره هزینه ها افزایش می دهد. با استفاده از داده های حسابرسی خصوصی و عمومی، پیش و پس از حکم افشای عمومی هزینه ها در چین، منطبق با حدس قبلی شواهدی را ارائه می دهیم. دریافتیم که افشای عمومی هزینه ها، اهمیت کاهش هزینه های ممیزی برای مشتریانی که بیش از اندازه متحمل هزینه ها شده اند را تقویت کرده و توانایی افزایش هزینه های ممیزی حسابرسان برای مشتریان با مطالبه پایین تر را تضعیف می سازد. این یافته ها، وجود عواقب ناخواسته مقررات افشای عمومی هزینه ها با منطق اصلی که مربوط به شیوه های قیمت گذاری حسابرسی است که می تواند استقلال حسابرس را تضعیف کند، نشان می دهد.

واژگان کلیدی:  افشای عمومی هزینه  ، قدرت چانه زنی ، طبیق هزینه های حسابرسی ، چین

——————–
عنوان اصلی مقاله :افشای عمومی هزینه های حسابرسی و قدرت چانه زنی میان مشتری و حسابرس: شواهد حاصل از چین

ترجمه فارسی عنوان : Public Disclosure of Audit Fees and Bargaining Power between the Client and Auditor: Evidence from China

تعداد صفحات انگلیسی: ۱۳ صفحه

تعداد صفحات ترجمه : ۴۸صفحه

دانلود  نسخه انگلیسی ژورنال و و فایل  ترجمه فارسی


مقاله ترجمه شده حسابداری اسلامی 2018

چکیده
این مطالعه حسابداری اسلامی را در قالب گسترده تر جهانی شدن و امپریالیسم قرار می دهد. آن نقش AAOIFI (سازمان حسابداری و حسابرسی برای موسسات مالی اسلامی) را در حفظ رابطه امپریالیسم-حسابداری در بازارهای مالی اسلامی مهم را با جزئیات شرح می دهد. بر پایه نظریه همکاری امپریالیسم، ما به طور خاص نقش همکاران داخلی مرتبط با AAOIFI مانند موسسات مالی اسلامی (IFIs)، دستگاه های نظارتی و نخبگان مسلمان، از جمله علما (محققان شریعت)، را در فرآیند تنظیم AAOIFI با پروژه هماهنگ سازی حسابداری بین المللی (IAH) مشخص می نماییم. به طور قطع، ما تنش هایی را که AAOIFI به هنگام تلاش برای تجمیع در پروژه IAH با آن مواجه می شود، به تفصیل شرح می دهیم، اما در عین حال، شخصیت اسلامی آن و درخواست توده مردم مسلمان را حفظ می کنیم. در اینجا، ما نشان می دهیم که چگونه AAOIFI، مانند IFIs، در یک تمرین شناسایی هویت، شرکت می کند تا اسلامی به نظر برسد و در عین حال، منافع نخبگان مسلمان و غربی را از طریق ادامه حمایت از رابطه حسابداری-امپریالیسم حفظ نماید.

کلمات کلیدی: حسابداری اسلامی ، پیوند حسابداری- امپریالیسم ، نظریه همکاری امپریالیسم ، AAOIF ، هماهنگ سازی حسابداری بین المللی ، ایجاد هویت

————————

عنوان اصلی مقاله :Islamic accounting, neo-imperialism and identity staging: The Accounting and Auditing Organization for Islamic Financial Institutions
ترجمه فارسی عنوان :  حسابداری اسلامی، امپریالیسم جدید و ایجاد هویت: سازمان حسابداری و حسابرسی برای موسسات مالی اسلامی

تعداد صفحات انگلیسی: ۲۰ صفحه

تعداد صفحات ترجمه : ۴۹ صفحه

دانلود  نسخه انگلیسی ژورنال و و فایل  ترجمه فارسی



مقاله حسابداری زیان وام بانکی با ترجمه 2018


چکیده

بانک هایی که از محافظه کاری مشروط در تدابیر حسابداری زیان وام بانکی پیروی می کنند، با کاهش ریسک سقوط بیشتری مواجه می شوند. کانال های اختیاری کلیدی حسابداری زیان وام، قوانین و سهمیه ها می باشند. ما نشان میدهیم که محافظه کاری مشروط منجر به کاهش ریسک سقوط بانک های کوچک در دوره های کسادی اعتبارات و رونق اقتصادی میشود. در بانک های بزرگ و حتی بانک هایی با سطح بالاتر تیرگی، ریسک سقوط با حسابداری محافظه کاری کاهش پیدا نمیکند.  با این وجود تدابیر قانونی برای حسابداری زیان وام بانکی بانک های محافظه کارتر بیانگر فرصت چشم گیری برای کاهش تاثیرات سیستماتیک ناشی از کاهش قیمت نزولی در سهام بانک های بزرگ نبود.

————————

عنوان اصلی مقاله : Bank loan loss accounting treatments, credit cycles and crash
risk
ترجمه فارسی عنوان : تدابیر حسابداری زیان وام بانکی ، چرخه اعتبارات و ریسک سقوط

تعداد صفحات انگلیسی: ۱۹ صفحه

تعداد صفحات ترجمه : ۳۲ صفحه

دانلود  نسخه انگلیسی ژورنال و و فایل  ترجمه فارسی


مقاله ترجمه شده استانداردهای گزارشگری مالی 2018

چکیده

هدف از این مقاله بررسی این است که آیا تغییرات در استانداردهای حسابداری باعث افزایش درجه وابستگی اطلاعات مالی در شرکت های ثبت شده در مکزیک می شود. این تحقیق بین سال های ۲۰۰۰-۲۰۱۳ بر اساس اطلاعات دریافتی از ۱۴۱ شرکت که با استفاده از روش داده های پانل به بورس مکزیک گزارش می داده اند انجام شده است. یافته ها نشان می دهد که تغییرات از قوانین محلی (اصول کلی پذیرفته شده حسابداری) گرفته تا استانداردهای معتبر بین المللی (استانداردهای گزارشگری مالی و استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی) باعث افزایش درجه وابستگی و بنابراین کیفیت اطلاعات می شود. این مطالعه نشان می دهد که اطلاعات حسابداری با استانداردهای گزارشگری مالی بین المللی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی بیشتر قابل اعتماد است.

کلیدواژگان: کیفیت اطلاعات حسابداری؛ استانداردهای گزارشگری مالی؛ استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی ؛ اصول حسابداری

————————

عنوان اصلی مقاله : Effect of information quality due accounting regulatorychanges: Applied case to Mexican real sector
ترجمه فارسی عنوان : تاثیر کیفیت اطلاعات در تغییرات قانونی موثر حسابداری: یک مورد عملی در بخش حقیقی در مکزیک

تعداد صفحات انگلیسی: ۱۴ صفحه

دانلود  نسخه انگلیسی ژورنال و و فایل  ترجمه فارسی


مقاله ترجمه شده حسابرسی 2018

چکیده

این مطالعه میزان جابه جایی حسابرسان از ۴ واحد حسابرسی بزرگ توسط سازمان های غیرانتفاعی (NPOs) را پس از تصویب ساربنس-اوکسلی (SOX) بررسی می کند. اگرچه مقررات SOX به طور مستقیم به سازمان های غیرانتفاعی اعمال نمی شود، محدودیت های ظرفیت و تعدیل های مشتری به علت SOX، ممکن است حضور ۴ شرکت بزرگ در بازار حسابرسی غیرانتفاعی را کاهش دهد. ما متوجه شدیم که جابه جایی های رو به پایین از ۴ شرکت بزرگ، دوره بعد از SOX را افزایش داده است. در دانشگاه ها و کالج ها، احتمال بیشتری برای جابه جایی رو به پایین از چهار واحد حسابرسی در دوره بعد از SOX در مقایسه با دوره قبل از آن، نسبت به سایر سازمان های غیردولتی وجود دارد. این نتایج نشان می دهند که SOX تاثیرات مختلفی بر سازمان های غیردولتی بسته به ماهیت سازمان دارد. در سازمان های غیردولتی پرمخاطره، همانطور که با وجود کمبودهای کنترل داخلی نشان داده شده است، احتمال جابه جایی حسابرسی رو به پایین بیشتری وجود دارد. احتمال بیشتری وجود دارد که سازمان های غیردولتی، یک متخصص خارج از ۴ واحد بزرگ را در پیروی از جابه جایی رو به پایین، در مقایسه با سایر سازمان های غیردولتی با حسابرسان خارج از ۴ واحد بزرگ، انتخاب کنند، که با تقاضای کیفیت حسابرسی بالاتر توسط این سازمان ها همخوانی دارد. ما هیچ مدرک قابل توجهی پیدا نکردیم که جابه جایی هایی رو به پایین برای این سازمان ها، با کاهش کمک های بعدی مرتبط باشد. با این حال، ما متوجه شدیم که جابه جاشوندگان رو به پایین، با افزایش در نقاط ضعف مادی در کنترل داخلی، مرتبط است.

کلمات کلیدی: تغییر حسابرس ، بازار حسابرسی غیردولت ، قانون ساربانس-اوکسلی ، تخصص حسابرس ، نقاط ضعف مادی

————————

عنوان اصلی مقاله : Post-SOX downward auditor switches and their impacts on the nonprofit audit market
ترجمه فارسی عنوان : جابه جایی رو به پایین حسابرسان پس از SOX و تاثیرات آنها بر بازار حسابرسی غیرانتفاعی

تعداد صفحات انگلیسی: ۲۰ صفحه

تعداد صفحات ترجمه : ۴۱ صفحه

دانلود  نسخه انگلیسی ژورنال و و فایل  ترجمه فارسی


مقاله ترجمه شده حسابداری مدیریت 2018

حسابداری مدیریت استراتژیک و تصمیم گیری: مطالعه ای بر روی بانک های نیجریه

چکیده

این مقاله سعی دارد عملی بودن اتخاذ حسابداری مدیریت استراتژیک (SMA) را در بانک های کشور در حال توسعه­ی نیجریه، به صورت تجربی آزمایش کند. این مقاله، مقدار و سهم SMA را بر روی تصمیم گیری استراتژیک بررسی می کند. داده های مطالعه از ۷۱ مدیر بانکی از ۲۰ بانک ثبت شده در نیجریه بدست آورده شدند. برای آنالیز داده ها از روش تخمین رگرسیون ساده و آزمون کی اسکوئر پیرسون استفاده شد. این مطالعه پی برد که بانک های نیجریه SMA را نه به عنوان یک مفهوم، بلکه به عنوان یک اصل عملیاتی استفاده می کنند و SMA نقش قابل ملاحظه ای بر روی تصمیم گیری استراتژیک در زمینه مزیت رقابتی و سهم بازار افزایش یافته، ایفا می کند. مطالعه حاضر برای بانک ها در سایر اقتصادهای در حال توسعه ارزش ارائه می دهد، که در آن استدلالی که آنها می توانند از اتخاذ SMA به عنوان بخشی از استراتژی های بانکی بهره ببرند مورد حمایت قرار می دهد.

واژگان کلیدی: حسابداری مدیریت استراتژیک، تصمیم گیری، سهام بازار، بانکها، نیجریه

————————

عنوان اصلی مقاله : Strategic management accounting and decision making: A survey of the Nigerian Banks
ترجمه فارسی عنوان :حسابداری مدیریت استراتژیک و تصمیم گیری: مطالعه ای بر روی بانک های نیجریه

تعداد صفحات انگلیسی: ۱۹ صفحه

تعداد صفحات ترجمه : ۲۸ صفحه

دانلود  نسخه انگلیسی ژورنال و و فایل  ترجمه فارسی


مقاله ترجمه شده حسابداری 2018


چکیده

مرکز فناوری پالس (سیستم های لجستیک و تولید[۱]) یک کارخانه کارآموزی جهت تحقیقات کاربردی محور و آموزش در حوزه های تولید ناب، حسابداری و همچنین صنعت ناب ۰/۴ ، میباشد. رویکرد تعلیمی اصلی آموزش و پرورش، بازی های شبیه سازی می باشند. تولید ناب به عنوان سنگ محک تولید کارآمد است. با این حال نتایج انتقال ناب معمولا فاقد انتظارات ما بوده است. متخصصان گمان می کردند که ابتکارات ناب باید توجه آنها را به خود جلب کند. در نتیجه بازی شبیه سازی توصیف شده در این مقاله نشان داد که باید مدیریت صحن کارخانه با حوزه جدید حسابداری ناب ترکیب شود.

کلمات کلیدی: کارخانه کارآموزی، بازی شبیه سازی، مدیریت صحن کارخانه، حسابداری ناب، تولید ناب

————————

عنوان اصلی مقاله : Simulation Game for Lean Leadership – Shopfloor Management combined with Accounting for Lean
ترجمه فارسی عنوان :  بازی شبیه سازی رهبری ناب – ترکیب مدیریت صحن کارخانه با حسابداری ناب

تعداد صفحات انگلیسی: ۹ صفحه

تعداد صفحات ترجمه : ۹ صفحه

دانلود  نسخه انگلیسی ژورنال و و فایل  ترجمه فارسی


مقاله ترجمه شده محافظه کاری حسابداری 2018


چکیده

ما تاثیر قوانین ضد تصاحب دولتی نسل دوم را برروی محافظه کاری حسابداری مورد بررسی قرار می دهیم. ما  روش جدیدی را به کار گرفتیم که برای نگرش انتخابی حاصل از تصمیم گیری گروهی درونی شرکت عملی است. با تمرکز برروی دوره ای که در آن قانون ضد تصاحبی نسل دوم تصویب شده است، ما به رابطه منفی میان این قانون و محافظه کاری پی بردیم. نتایج ما نشان می دهد که این قانون با کاهش دادن هزینه های اضطراری بدهی، تقاضای بستانکاران را در رویه  محافظه کاری  کاهش می دهد.

 کلید واژگان: قوانین ضد تصاحبی ایالتی، محافظه کاری حسابداری، تقاضای بستانکاری،  ارزش بدهی نمایندگی

————————

عنوان اصلی مقاله : Antitakeover legislation and accounting conservatism: New evidence
ترجمه فارسی عنوان : قانون ضد تصاحبی و محافظه کاری حسابداری: شواهد جدید

تعداد صفحات انگلیسی: ۲۲ صفحه

تعداد صفحات ترجمه : ۳۰ صفحه

دانلود  نسخه انگلیسی ژورنال و و فایل  ترجمه فارسی