دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و و فایل ترجمه فارسی
چکیده
در این مقاله، فرصتها و نقاط ضعف تحقیق
پیمایشی در حسابداری مدیریت مورد بحث قرار میگیرد و چهارچوبی برای اجرای
تحقیقات پیمایشی بیان میشود که سازگار با گفتوگوهای کنونی در بافت
بازارهای نوظهور است. تحقیق پیمایشی در حسابداری مدیریت، بطور برجسته مورد
ملاحظه قرار گرفته است، اما اخیراً بواسطه شماری از محدودیتها بطور فعال
مورد نقد واقع شده است. انجام تحقیقات در بافت بازارهای نوظهور با فقدان
گرایش شفاف و ذاتاً منفی برای به اشتراکگذاری اطلاعات، پیچیده شده است
(پوفر و مک کارتی، ۲۰۱۱). اما اگر محققان به بررسی نکات ضعف در مرحله طراحی
بپردازند، روش پیمایشی، ابزاری مؤثر برای کشف اولیه موضوع است تا به طور
خاص به کسب پیش شناخت، بخصوص در محیط اجازه دهد که در آنجا حسابداری مدیریت
هنوز در جستجوی هویتش است، بطور مثال میتوان این مورد را در روسیه ملاحظه
نمود (لبدو، ۲۰۱۴) که به تمرکز بر سؤال تحقیق و هدایت تحقیق به سمت
متدلوژی تفسیریتر کمک میکند.
کلمات کلیدی: حسابداری مدیریت و کنترل، روشهای تحقیق، بازارهای نوظهور، تحقیق پیمایشی
————————————–
عنوان اصلی مقاله: Getting insight into
management accounting and control systems: a framework for survey-based
research design for emerging markets context
ترجمه فارسی عنوان: نگاهی به حسابداری مدیریت و سیستمهای کنترل: چهارچوبی برای طرح تحقیقاتی پیمایشی در بافت بازارهای نوظهور
تعداد صفحات انگلیسی: ۶ صفحه
تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۱۱ صفحه